1.6.2021

Kalajoen Resrviläiset Ry Kevätkokous 1.6.2021 Ravintola Cafussa.

Kuvassa oikealta Jouko Arvo, Jari Kerola, Mikko Honkela ja Heikki J. Kärjä.

Kalajoen Reserviläiset Ry palkitsi kevätkokouksessaan ansioituneita jäseniä. Seuraavat henkilöt palkittiin: Heikki J. Kärjä Keskipohjanmaan maanpuolustuspiirin Kultaisella ansiomitallilla. Heikki on toiminut huomattavan ajan yhdistyksen sihteerinä ja tuli juuri miehen ikään täyttäessään 60 vuotta.

Vapaaehtoisen Maanpuolustustyön ansiomitallin saivat Jouko Arvo ja Mikko Honkela. Jouko on toiminut yhdistyksen hallituksen jäsenenä pitkään sekä Kalajoen kaupunginvaltuutettuna ja linkkinä muihin paikallisjärjestöihin. Mikko on toiminut yhdistyksen veteraanitoiminnassa yli 35 vuotta. Hän on myös osallistunut ahkerasti yhdistyksen järjestämiin vapaaentoisiin varainkeräystalkoisiin ja on ahkerasti ollut mukana kunniavartiotoiminnassa. Jari Kerolalle Pohjanlahden Laivastokillan ansioristin Nr: 76.

Yhdistyksen luottamushenkilöinä jatkaa samat henkilöt kuin vuonna 2020. Toimihenkilöt ja hallitus jatkaa vuoden 2022 loppuun asti. Puheenjohtajana jatkaa Jari Kerola. Varapuheen johtajana jatkaa Jarkko Hyry sekä yhdistyksen sihteerinä ja rahastonhoitajana jatkaa Heikki J. Kärjä. Yhdistyksen jäsenmäärä on nyt 132. Se on kasvanut vuoden 2020 alusta 20 uudella jäsenellä. Myös naiset ovat kiinnostuneet reserviläistoiminnasta. Kalajoen Reserviläiset täyttää 60 vuotta ensi vuoden lopulla ja yhdistys alkaa keräämään varoja yhdistyksen lipun ja oman viirin julkaisemiseen 60-vuotisjuhlassa. Sponsoreita on jo ilmaantunut esimerkiksi, Kalajoen Lions Clubin 300 euron avustuksella, lipun hankintaa. Yhdistyksen lipun suunnittelukilpailu jatkuu toistaiseksi. Määräaikaan mennessä ei ole tullut yhtään esitystä lipun tai viirin ehdotukseksi.

Yhdistys järjestää jäsenistölle harjoitusammuntoja edelleen vuoden 2021 aikana yhteistyössä reserviläisten ja MPK:n kanssa.

Keskipohjanmaan Maanpuolustus piirin puheenjohtaja Sami Salmu kävi luovuttamassa Heikki J. Kärjälle piirin myöntämän ansiomitallin.

Kalajoella 1.6.21 PJ Jari Kerola